sobota, 16 lutego 2013

Jak nie poddać się presji otocznie ?!

Żyjemy w świecie w którym do każdego jest przypisana jakaś rola i to od najmłodszych lat !, zaczyna się od prostych nacisków typu masz to zjeść ! A kończy na brakiem własnej woli co możemy z tym zrobić ? Jak zaradzić ? Przede wszystkich trzeba myśleć indywidualnie nie możemy mówić, robić czegoś bo robi to każdy, mamy własny umysł który wie najlepiej co i kiedy zrobić !
Wszyscy robią coś więc czujesz że ty także musisz to zrobić, bo w innym wypadku będziesz inna będziesz poza grupą. Tak samo jak w szkolę jak wszyscy poszli na wagary a ty zostałaś ! Nie zbyt przyjemnie ? Więc rób to co oni, nadarzaj za nimi wpasuj się w grupę !. Tak rozumuje spora część nastolatków, skoro oni mogą to ja też, skoro i się udało to mi także musi ! To są przykłady presji naszych rówieśników , a co jeżeli i nasi rodzice robią podobnie ? Ile razy słyszałeś/łaś że jeżeli wszyscy ubierają czapki to ty także musisz? Nikt już nie chodzi w dzwonach to my także nie... Skoro robi tak każdy to jest dobre, bo przecież wszyscy nie mogą się mylić !. Grupa zawsze wygra z jednostką ! Dla potwierdzenia został zrobiony jeden eksperyment[TU]

Niestety z wyników nie wiadomo czy się cieszyć czy płakać.. Prawdą jest że nikt nie musi na nas naciskać wystarczy że znajdziemy się sami z grupą i od razu odpowiadamy tak jak oni ! Wszelkie wybory dokonywane przez nas powinny być naszymi wyborami, to my będziemy z nimi żyć nie warto chodzić na takie kompromisy których będziemy później żałować ! Ale co nam przeszkadza w sprzeciwieniu się ? Konformizm jest to pojęcie zmiany zachowania pod wpływem grupy ludzi .

Z jakich powodów zachowujem się Konformistycznie ?

* Boimy się odrzucenie od grupy lub ośmieszenia.
* Chcemy mieć racje, ale że nie wiemy co jest słuszne naśladujemy innych .
* Nie chcemy łamać obowiązujących zasad,





Jak nie podawać się presji ?

* Zawsze bądź przygotowany na każdą okazje.
* Podnieś swoją samoocenę.
* W grupie szukaj sprzymierzeńca, umiejetności wiedzy która daje przewagę.
* Uniezależniaj się od grupy
* Szukaj grupy która wyznaje takie same wartości, normy jak ty
* Nie angażuj się w działania do których nie masz przekonania.
* Podnoś swoją pozycje w grupie
* Uwierz że więcej zależy od Ciebie
* Nie poddawaj się
* Miej swoje dobrze przemyślane zdanie i broń go !










12 komentarzy:

  1. świetny blog. ♥
    obserwuje i liczę na rewanż. ;d
    http://attka-attkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. dobry post!
    zapraszam http://marzenniemozenamodebracnikt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz super bloga, a nagłówek świetny ;)
    Ja jestem początkująca, więc miłoby mi było gdybyś mnie zaobserwowała i zkomentowała --> http://wiola-wiooola.blogspot.com/ DZIĘKI!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. booski nagłówek sama robiłaś??

    a zrobiłabyś mi ??


    +obserwuję i liczę na to samo zapraszam priml0vely.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak sama robiłam nagłówek :-) mogła bym ci zrobić jak chcesz :-D

      Usuń
  5. Blog zapowiada się ciekawie,obserwuje i zapraszam dosiebie

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej napisałaś u mnie czy nie zrobiła bym Ci szablonu. Jak jesteś nadal chętna to pisz na marti7496@gmail.com
    Pozdrawiam http://kaaaty-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. raczej nie mam problemu z tym, że ktoś wywiera na mnie presje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajna notka tu jeszcze nigdy nie byłam u cb na tym blogu XD

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej, ciekawie prowadzisz bloga, na pewno będę tu częściej zaglądać.

    Zapraszam również do mnie - nowy wpis: ilonastejbach.blogspot.com

    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  10. mądre rady! trzeba uwierzyć w siebie :)

    OdpowiedzUsuń